BONFIX

Veelgestelde vragen


Ik heb vandaag een bestelling geplaatst, wanneer kan ik deze verwachten?

  • Leveringen die vóór 16.00 bij BONFIX zijn ontvangen worden de volgende dag al afgeleverd. Wanneer u een spoedbestelling heeft is het mogelijk via ons speciale transport uw bestelling binnen 4 uur te bezorgen (m.u.v. de eilanden).

 

Ik heb een aantal BONFIX artikelen vandaag nodig, kan ik het ophalen?

  • Maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 12.00 en tussen 13.00 en 17.30 staan de BONFIX medewerk(st)ers klaar om uw order te verzamelen en aan u mee te geven. Geeft u duidelijk bij uw bestelling aan voor welk tijdstip de artikelen voor u klaar moeten staan, zo hoeft u niet te wachten op uw bestelling.

Ik heb een klacht, met wie moet ik contact opnemen?

  • Voor klachten over BONFIX kunt u het serviceformulier invullen, dit komt rechtstreeks bij onze klantenservice terecht waar zo spoedig mogelijk naar een oplossing wordt gezocht. Wilt u uw klacht liever mondeling toelichten? Dan kunt u contact opnemen met onze servicemedewerkster via: 088 46 00 794

Wat zijn de vrachtkosten?

  • Bij bestellingen boven de 500 euro worden geen vrachtkosten berekend binnen Nederland, daaronder zijn de kosten €17,50.

Ik wil graag de voorraad weten van een product, wat is de snelste manier om hier achter te komen?

  • Vult u dit formulier in, en vink de optie "productgerelateerde vragen" aan. In het laatste veld kunt u het artikelnummer aangeven en het aantal wat u nodig heeft. U krijgt per e-mail zo snel mogelijk reactie van BONFIX.

Ik heb andere artikelen ontvangen dan ik had besteld, wat nu?

  • Om deze fout zo snel mogelijk uit te kunnen zoeken en recht te zetten vragen we u het serviceformulier zo volledig mogelijk in te vullen (foto hoeft niet, mag wel). Wij zorgen er intern voor dat uw klacht bij de juiste persoon terecht komt waarna er contact met u wordt opgenomen.

Ik heb de verkeerde artikelen besteld, wat nu?

  • Om u zo snel mogelijk te helpen vragen we u het serviceformulier zo volledig mogelijk in te vullen (foto hoeft niet, mag wel). BONFIX neemt vervolgens contact met u op.

 

Ik heb een perstang van een ander merk, kan ik de BONFIX pressfittingen gebruiken?

  • Wanneer u in het bezit bent van een perstang met een accu van minimaal 1,3 ampère kunt u de BONFIX pressfittingen gebruiken. Voor de BONFIX pressfittingen kunt u gebruik maken van zowel M- als V-bekken.

 

Kan Wicu buis geperst worden?

  • Wanneer de Wicu buis voldoet aan EN 1057 met de minimale wanddiktes vrijgegeven door BONFIX, dan kan deze buis geperst worden zonder steunhuls. De minimale wanddiktes zijn terug te vinden in de technische documentatie PRESS op bladzijde 49.

 

Kunnen koperen en koolstofstalen buizen gecombineerd worden?

  • BONFIX adviseerd één type fitting/leiding te gebruiken per gesloten netwerk. Worden Koperen en Koolstofstalen buizen/fittingen namelijk gecombineerd dan dient de installateur er zorg voor te dragen dat er op geen enkele wijze vocht invloed kan uitoeffenen aan de buitenkant van het systeem. Wanneer er vocht aan de buitenkant bij het gecombineerde leidingsysteem komt kan dit leiden tot corrosieproblemen door het verschillende potentiaal van de materialen.

 

Zijn de roodkoperen pressfittingen met rode FKM ring geschikt voor stoom?

  • De roodkoperen pressfittingen zijn geschikt voor hoge temperaturen tot 200°C. Het gebruik van stoom is hierop echter een uitzondering, hierbij is een maximum temperatuur van 150°C toegestaan. Heeft u een fitting nodig voor stoom met een hogere temperatuur dan 150°C, neem dan contact op met de afdeling verkoop: verkoop@bonfix.nl